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Michelle Segar, who directs the Sport, Health and Activity Research and Policy Center at the University of Michigan, would say I had reframed my exercise experience, making it ever more likely that I would continue to swim even on days when I didn’t feel like doing it because I viewed it as a positive, restorative activity. Indeed, exercise is something I do, not because I have to or was told to, but because I know it makes me feel better.

 

Dr. Segar, a psychologist who specializes in helping people adopt and maintain regular exercise habits, is the author of “No Sweat: How the Simple Science of Motivation Can Bring You a Lifetime of Fitness.” Her research has shown that even people who say they hate to exercise or have repeatedly fallen off the exercise wagon can learn to enjoy it and stick with it.

 

현대인들에게 운동이란 병을 고치거나 예방하기 위한 것, 또 살을 빼거나 몸매를 관리하기 위한 것으로 여겨집니다.

세거 박사는 마치 약을 처방하듯 운동을 처방하는 것이 운동 습관을 들이는 데 도움이 되지 않는다고 말합니다. 

건강만으로는 바쁜 일상을 살아가는 현대인들에게 충분한 동기 부여가 되지 않는다는 것이죠. 얼핏 들어서는 와닿지 않지만, 실제로 건강이나 체중을 관리하기 위해 운동을 한다고 말하는 사람들이 가장 운동을 덜 한다는 조사 결과도 있습니다. 세거 박사의 연구팀은 보다 즉각적인 보상, 즉 기분이 좋아진다거나, 스트레스가 풀린다거나, 가족과 함께 더 많은 시간을 보낼 수 있다는 이유가 운동을 꾸준히 하려는 사람들에게 훨씬 더 큰 동기를 부여한다고 말합니다.

 

 

 

[원문 링크]

 

http://well.blogs.nytimes.com/2015/07/20/rethinking-exercise-as-a-source-of-immediate-rewards/?src=me&_r=0


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